Sider

lørdag den 18. december 2021

Lucia

I mandags gik både Asta og Clara lucia i hhv. børnehaven og skolen.

I børnehaven er det maxi-børnene, der går lucia, og Asta skulle være luciabrud. Hun havde sirligt øvet både sang og gang op til dagen, og det var en pavestolt pige, der gik forrest i luciaoptoget.

Claras årgang skulle gå lucia på skolen. Også hun var meget spændt, fordi det var blevet udskudt et helt år pga. corona. Hun gik blandt de forreste og sang smukt.

søndag den 5. december 2021

December

Vi nyder, at december er startet med alle de hyggelige traditioner. Det er en helt særlig måned, og pigerne elsker forventningen omkring julekalendre, adventsgaver, julepynt, bagning og alt det andet, som hører december til. Og indtil videre er vores december i alt for fuldt booket, så der er ro til at hygge og nå de ting, vi gerne vil. Og julegaverne er der allerede styr på - de sidste mangler blot at blive pakket ind.

onsdag den 17. november 2021

Årskort til Legoland

Vi har købt årskort til Legoland, og vi er så heldige, at de både gælder det sidste af sæsonen 2021 og hele 2022. Så vi nupper lige et par ture i Legoland, her inden de lukker ned for sæsonen. Vi elsker det!

søndag den 31. oktober 2021

Efterårsferie

Vi holdt alle 5 efterårsferie hele sidste uge. Hvor var det skønt at trække stikket fra hverdagen, der ellers kører for fuld drøn med arbejde, skole, fritidsaktiviteter og meget andet indimellem.

Lørdag-onsdag var vi på camping i Odense. Det var dejligt at komme afsted med campingvognen for sidste gang i denne sæson. Vi elsker jo at være afsted i den, og det er virkelig en ferieform, vi holder meget af.

Vi havde inviteret farmor og farfar med i en hytte og tilbragte lørdag-tirsdag sammen med dem. Vi havde taget cykler med, så vi nemt kunne cykle rundt i Odense. Det var fantastisk!

Søndag cyklede vi ind til Danmarks Jernbanemuseum og så på tog i alverdens afskygninger. Det var spændende, sjovt, og der var mange ting af røre og pille ved.

Mandag fejrede vi Marthas 8 års fødselsdag med græskarudskæring, ose-tur i Odense gågade og aftensmad på Jensens Bøfhus. "Den bedste fødselsdag nogensinde" som Martha kaldte den :) Store pige altså!

Tirsdag brugte vi hele dagen i Den Fynske Landsby, og sagde farvel til farmor og farfar, der kørte hjem sidst på eftermiddagen.

Onsdag måtte vi desværre pakke sammen i silende regn og en temmelig mudret plads, så det gav lidt udfordringer at få teltet tørret, da vi kom hjem.

Resten af efterårsferien blev brugt på diverse legeaftaler, overnatninger, husligt arbejde herhjemme og fødselsdagsfejring for Martha og moster Berit for hele min familie. Det var en god måde at slutte ferien af på sådan at være sammen med hele familien.

Martha havde sparet sammen til at få lavet huller i ørerne, så det blev lavet i ferien.

mandag den 20. september 2021

Søndagstur til Gals Klint

Efter gudstjeneste i Broen i går, tog vi til Gals Klint ved Middelfart. Vi havde pakket frokost hjemmefra og nød den på en legeplads ved Gals Klint. Godt tanket op med energi gik vi rundt i den flotte natur ved Gals Klint og Hindsgavl slot.

Eftermiddagskaffen blev nydt i parken ved Hindsgavl slot. Vi nød at få i den smukke natur, opleve skov, Lillebælt og rådyr.

En god frisk søndagstur på 5-6km.

onsdag den 25. august 2021

Sommerferie 2021

Selvom vi er godt i gang med hverdagen igen efter sommerferien, er det dejligt at se tilbage på en skøn sommerferie.
Hampen sø

En tur til Ikea blev der også tid til

To tabte tænder på Skovgårde

I uge 27 var vi på camping i Sønderjylland ved Kollund. Vi har aldrig udforsket det sønderjyske før, så vi var spændte på, hvad det ville bringe os. Vi fik både set Dybbøl banke og mølle, Sønderborg slot, Gråsten slot, Universe oplevelsespark, Flensborg og meget mere. Vi havde perfekt vejr til at være på camping i - hverken for varmt eller for koldt. Cyklerne havde vi også med, og de blev fint brugt til at cykle hen til nærmeste iskiosk. Den ene dag cyklede Simon og Clara en tur til Padborg. Clara var lidt træt i benene og bagen efter at cyklet knap 30km. Det var en dejlig uge, og vi er bestemt ikke færdige med Sønderjylland!
Dybbøl Banke

Dybbøl Mølle i baggrunden

Universe oplevelsespark

Is i Flensborg
I uge 30 var vi på Skovgårde bibelcamping, som vi plejer. Det var dejligt at være afsted en uge med venner og familie, og pigerne nød at have legekammerater hele tiden. Ugen sluttede af med en koncert i det store telt med Skovgårde Gospel-kids, som vores tre piger var en del af. Det var festligt!

Sidst men ikke mindst har vi fejret både Claras 10-års fødselsdag og Astas 5-års fødselsdag. Det var specielt stort for Clara, der rundede sit første hjørne, så det skulle selvfølgelig fejres med manerer. Og Simon og jeg har svært ved at forstå, at der allerede er gået 10 år.

fredag den 16. april 2021

Påske

Vi nød en dejlig påskeferie. Vi piger havde fri hele påskeugen, mens Simon lige skulle arbejde mandag-tirsdag. Palmesøndag satte vi campingvogn op på Horsens City Camp, hvor vi har booket forårssæson. Pladsen ligger helt ned til Horsens Fjord. Vi satte blot vogn og fortelt op og kørte hjem igen til aftensmad.

Mandag var vi piger i Aulum hele dagen og nød selskabet med bedstemor og bedstefar. Det var skønt at hygge med dem og blive forkælet med påskeæg og andre lækkerier :)

Tirsdag tog vi så ud på camping og blev indtil påskedag. Det er så dejligt bare at komme til en vogn, der allerede står klar. Og hvor er det nemt bare at forlade den igen uden a skulle pakke ned. Vi har et vennepar, der også har booket forårssæson derude, så børnene legede vældig godt, vi spiste aftensmad sammen, og om aftenen kunne vi voksne hygge og snakke, når børnene var lagt i seng. Skønt!

Shoppetur i Horsens om lørdagen

Påskedag med rundstykker til morgenmad

Langfredag var vi hjemme at besøge farmor og farfar. Det er jo nemt at køre fra campingpladsen og hjem til dem. Det var en dejlig dag med en tur ud i Ølsted skov.