Sider

mandag den 28. december 2009

Billedalbum

Så har vi fået oprettet et billedalbum inde på bloggen, som der gerne skulle komme en masse billeder ind på fremover. Mor jer :)

tirsdag den 22. december 2009

December-travlhed

Så er det snart jul, og december er næsten fløjet afsted. Der har været fødselsdage, julegave-indkøb, tøsetur, juletamtam, julefrokost og andre ting.
Jeg skulle være ude af min lejlighed til d. 15. december, så de første uger af december gik med at rydde op/ud, pakke ned i flyttekasser og flytte ud af lejligheden. Så nu er bor jeg i en taske, og alle mine ejendele er spredt for alle vinde - dog mest i Løsning og Silkeborg.
Jeg har været oppe ved Alice og Brian et par gange i et par dage. Det er meget hyggeligt, og jeg får hygget en masse med Marcus. Vi har bl. a. lavet konfekt sammen, hvilket var rigtig hyggeligt.
Ellers har vi nydt ret godt af det lækre snevejr. Løsning har jo været ret godt ramt af sneen, men det er nu også hyggeligt. Simon har dog godt nok været nødt til at bruge noget længere tid på at komme på arbejde. Vi har også været ude at lege i sneen og kælket en del sammen med IMU. Vi bliver vist aldrig for gamle til at lege i sneen. Jeg håber, det bliver liggende hele julen. Det er så jule-agtigt med sne, og egentlig sjovt at opleve, hvordan vores højtudviklede samfund nærmest går i stå over en "smule" sne. Jeg elsker det!
Juleaften holder vi hver for sig. Alle Simons søskende kommer hjem til dem juleaften, og jeg fejrer juleaften i Aulum sammen med de gamle, de små og fam. Ringgaard Holm.
Nedenunder er et par billeder fra det skønne snevejr...

mandag den 30. november 2009

Sygdom, fødselsdag og klejner - i flertal!

De sidste par dage har vi været ramt af sygdom. Simon har været mere eller mindre syg det meste af ugen og har lige så stille smittet mig. Men det går heldigvis mod bedre tider :) Simon er tilbage på arbejdet igen efter en enkelt sygedag.
Lørdag var jeg sammen med ca. 30 andre damer til damefrokost. Vi fejrede Ingers 70-års fødselsdag på Skamlingsbanken ved Kolding. Det var en super hyggelig dag, hvor der godt nok blev snakket igennem blandt damerne!
Søndag tog vi til Aulum for at fejre fars fødselsdag. Det var en hyggelig og dejlig afslappende dag, hvilket var lige i vores stil, når vi sad og snottede hele tiden. Det er småt med energi, når man ikke er helt på toppen. Simon tog med toget hjem om aftenen, mens jeg bliver et par dage her i Aulum. Når jeg nu ikke har noget arbejde, kan jeg jo lige så godt bruge tiden på at være sammen med familien og hjælpe lidt til her og der.
I dag har jeg kogt klejner i læssevis for Gitte. Det bliver til omtrent 180 klejner, så nu skulle der gerne være til hele julen.

mandag den 23. november 2009

Introduktionsvideo

Hvis i har lyst til at se en kort introduktionsvideo om Discipelskolen, skal i bare følge linket

lørdag den 21. november 2009

Discipelskolen

Vi har lavet et link (til venstre under billedet) til Discipelskolens hjemmeside. I skal være velkommen til at tjekke den ud. Der bliver jævnligt skrevet artikler om, hvad der sker nede på Discipelskolen. Der er bl. a. også en liste over lærere, der skal undervise os, når vi skal derned og ellers bare generelle informationer om Discipelskolen...

Siden sidst...

Det er vist ved at være tid igen. Vi må se, om vi ikke kan blive bedre til at opdatere bloggen her, ikke mindst når vi tager til Israel... Siden sidst er sommeren blevet til efterår, og efteråret gået mod vinter. I starten af oktober, forlovede vi så. Det er dejligt at kunne vise verden vores kærlighed til hinanden, og at vi mener noget større med vores forhold.

Ellers går hverdagen af sted. Jeg har haft arbejde ca. fire uger ved en møbelfabrik her i Horsens, men er nu igen uden arbejde. Gad vide, om der bliver lidt større efterspørgsel efter vikarer, nu hvor influenza A epidemien skulle toppe?
I går var vi til introdag med Ordet&Israel. Det var en dag med en masse informationer om Ordet&Israel og selve Discipelskolen. Vi så også de andre disciple for første gang. Det var en rigtig spændende dag, og man fik afklaret en masse ting. Nu er vi også ved at være klar til at tage afsted. Vi har fået bestilt flybilletter, så nu skal det bare blive d. 14. januar, hvor vi rejser afsted.
Efter introdagen tog vi videre til Silkeborg for at fejre Brian M. H.'s fødselsdag. Det var en rigtig hyggelig lille fest, der fortsatte til ud på natten, så vi overnattede i Silkeborg. Det er så dejligt at blive vækket af Marcus om morgenen og ellers bare hygge med familien.
Min tid her i Horsens er snart ved at være forbi. Jeg skal være ude af lejligheden midt i december, så jeg skal snart til at pakke ned. Den sidste måned inden vi tager afsted, må jeg så bo rundt omkring.

tirsdag den 18. august 2009

Tiden flyver afsted

Så er det vist tid igen... Simon startede sin tid som udlært med en uges ferie. En uge vi brugte på en tur til Tyskland samt en tur til Brøndby for at besøge Carsten, Lise og Emilie. Turen blev brugt på en god lang strøgtur inde i København og ellers eftermiddag og aftens hos Carsten og Lise. Simons svendegilde fejrede vi d. 7/8 med en større havefest for venner og familie. Det var en rigtig dejlig og hyggelig aften med telt i haven og kulørte lamper.
Et par dage efter fik jeg besøg af Bjarke og Berit et par dage. Vi hyggede os rigtig meget med et besøg på industrimuseum, tur i Aqua Forum, bollebagning, film og meget mere. Men jeg må nok indrømme, at jeg var temmelig smadret, da jeg afleverede dem hjemme i Aulum igen - men hyggeligt havde det da været.I lørdags tog vi så til Aulum, for ikke at sidde i for meget trafik søndag inden Coldplay koncerten. Søndag var vi så til Coldplay koncert. En fantastisk koncert! Et lille minus var så, at vi brugte 3 timer på at komme tilbage til Horsens på grund af al den trafik. Vi brugte rigtig meget tid på at sidde i kø på parkeringsplads og motorvej. Jeg har meldt mig ind i et vikarbureau fra i dag, og de næste tre dage skal jeg så ud i et vikariat på Tulip i Vejle. Det bliver rigtig lækkert at få noget at lave og få lidt indtægter...

onsdag den 29. juli 2009

Børnepasning og besøg

I weekenden tog vi til Silkeborg. Alice og Brian skulle til bryllup på Langeland, så de havde spurgt, om vi ikke ville passe Marcus. Og selvfølgelig ville vi gerne det. Vi kom fredag aften til Silkeborg, og fra kørdag morgen kunne vi ellers lege far, mor og barn. Der var rigtig hyggeligt at tilbringe så meget tid med Marcus. Han er nu en kær lille dreng, men man skal godt nok stadig holde lidt øje med ham, for han er også lidt af en bølle til tider. Søndag eftermiddag tog vi så tilbage til Horsens. Lars kom med toget til aftensmad og blev ellers til i går. Det var rart at have ham på besøg et par dage. Når jeg alligevel ikke har noget arbejde, så går tiden hurtigere, når man har besøg. I går kom far, Gitte, Bjarke og Berit så for at hente Lars - og for at se min lejlighed. Simon havde en fridag i går, så ham og Lars bagte kanelsnegle til de kom. Det var nu også dejligt at se dem igen og høre om deres Norgestur. I indflyttergave af dem fik jeg fire klapstole, så nu har jeg mulighed for at få besøg af flere, uden at de er nødt til selv at tage stole med, hvis de vil sidde ned :) Skønt!
Ellers så er Simons læretid snart ved at være udløbet. Fredag er hans sidste dag som elev. Han starter så sin tid som svend med at tage en uges ferie. Så han holder fri hele næste uge. Den skal vi nok bruge på en tur til Tyskland for at købe proviant og måske et smut til Sjælland for at besøge Lise, Carsten og Emilie. Men intet er helt sikkert endnu, andet end at vi skal fejre Simons svendegilde om fredagen.

søndag den 19. juli 2009

Søndagstur til Silkeborg

Så er endnu en weekend ovre. Simon arbejdede fredag og lørdag, mens jeg sov ud efter 4 dage på Mørkholt. Det var nu ellers et par hyggelige dage. I dag tog vi så på søndagstur med Lars og Tove. Tove havde smurt madpakker inden kirke, så lige efter gudstjenesten tog vi til Silkeborg. Vi spiste vores madpakker ved en af søerne for derefter at køre til AQUA i Silkeborg.
Det var nu meget sjovt og spændende at studere en masse fisk og dyr, se nogle af dyrene blive fodret, røre ved fiskene og andre ting. Efter et par timers studering af alverdens fisk og vanddyr, fandt vi en græsplæne, hvor vi kunne drikke kaffe. Sidst, men ikke mindst, fik vi en fantastisk gammeldaws is ved det sted, hvor Hjejlen sejler ud fra. Det blev til en rigtig hyggelig dag.
I morgen starter hverdagen så endnu engang igen. Der er to uger til endnu, at Simon har sin sidste ferie, mens jeg bare søger arbejde på livet løs.

søndag den 12. juli 2009

Sommerferie...

Så blev det vist tid til at skrive lidt igen, langt om længe. Der er sket en masse de sidste par måneder, men jeg skriver bare lige det højdepunkterne.
Efter 1,5 times engelskeksamen kunne far d. 23/6 sætte den flotte røde hue på mit hoved. Endelig var tre års slid endt og man kunne juble. Selve dagen var ret afslappet. Simon, Far, Gitte, Bjarke, Lise, Alice og Marcus var med ude, da jeg fik huen på, og bagefter tog vi hjem til min lejlighed og fik rejemadder. Resten af dagen var bare stille og rolig. De følgende dage fulgte en masse studentergilder og festivitas. Til sidst orkede man bare slet ikke, fordi man var smadret og havde været til alt for mange fester inden for få dage.
Simon har haft ferie de første to uger af sommerferien, og så har han en uge senere igen, når han bliver svend. Det meste af ferien har vi brugt på at flytte for mig. Jeg har jo fået lejlighed i Horsens, så i sidste uge fik jeg nøglerne og dagene har stået på at pakke ud, hænge op, gøre rent og hvad der nu ellers skal til. Lejligheden er 48kvm stor og ligger for enden af gågaden, så det kan næsten ikke være bedre. Nu mangler jeg bare at finde et arbejde, hvilket jeg også ihærdigt er i gang med.
I går valgte vi bare at have en rigtig feriedag, nu hvor vi havde brugt det meste af ferien på at flytte. Så vi tog i Aqua Forum (badeland i Forum Horsens) og slappede bare fuldstændigt af bagefter. Det var nu lækkert med sådan en dag. Nu skal Simon så begynde på arbejde igen i morgen, og jeg tager et par dage på Mørkholt.

mandag den 13. april 2009

Påskeferien slut

Så er påskeferien med dens dejlige sommervejr ved at være overstået igen.
I sidste uge havde Simon jo ferie, som han brugte oppe ved mig i Herning. Det var nu meget hyggeligt at have ham boende en hel uge. Tiden brugte han bare på at slappe af og nyde sin ferie, hviket også indebar at bage til Anns og min fordel. Det er nu lækkert med hjemmebagte boller, franskbrød og kanelsnegle. Ann og jeg nød vist godt af at blive vartet en lille smule op i den uge :) Jeg fik så påskeferie lørdag kl. 12.00, da jeg var færdig med at arbejde. Søndag var vi til barnedåb i Herning, hvor Simons fætter Silas blev døbt. Det var en hyggelig dag sammen med familien og de gode udendørsfaciliteter ude på MKF. Søndag aften kørte Simon mig til Vejle, hvor jeg så var på påskelejr indtil tirsdag aften. Det var godt ligesom det plejer at være, og det er fedt at opleve, at antallet af deltagere stiger for hvert år man er med. I år blev rekorden slået med 730 tilmeldte deltagere plus en masse løst. Simon arbejdede mandag til onsdag, og onsdag aften kørte vi et smut til Tyskland for at hente proviant. Det var der vist flere, der nød godt af end os :) Torsdag gik med hygge i Aulum, hvor vi var en tur i Haunstrup Dyrepark om eftermiddagen. Det er sjovt at opleve Marcus og Olivia være så betaget af det hele, men de har nok heller ikke set sådanne dyr så mange gange før. Fredag aften kunne vi nyde aftensmad ude på vores altan. Der er aftensol ind på altanen, så det var lækkert at sidde der, når det ikke lige blæste. Lørdag gik med familiehygge her i Løsning, hvor vi alle sammen var hjemme. Det er nu rart at kunne samles alle sammen af og til. Søndag og mandag gik bare med afslapning.
Nu venter hverdagen så igen for mit vedkommende, men man kan da se en ende på det. 3½ skoleuge tilbage og så er der læseferie.

søndag den 29. marts 2009

Så blev Simon færdig med sit skoleophold. Eksamenerne mandag og torsdag blev veloverstået. Fredag tog Simon så ud og ryddede op på skolen efter svendeprøve, og Lars, Tove og jeg kom til noget fest-tamtam til middag. Det var nu ikke den vilde oplevelse, da den kun bestod af en kort gratuleringstale af skolelederen og ellers bare buffet. Fredag aften kom Thomas og Marie så hjem, og vi fik fejret Simon lidt. Senere på aftenen tog vi ud at bowle... Lørdag skulle Simon på arbejde, så jeg tog bare en slapper hjemme og sov længe. Om eftermiddagen var vi ude med kirkeblade og tog så ind og så "Kærestesorger" i biografen. Idag har vi bare slappet af og lavet ingenting. Simon tager med tilbage til Herning i aften og bliver der den næste uges tid, fordi han har ferie. Det bliver meget hyggeligt at kunne kom hjem til lejligheden efter skole, og så venter han der med nybagte boller :) Ej, det bliver vist bare en ganske almindelig uge. Jeg skal jo passe min skolegang, hvor jeg nu begynder på min 5. sidste skoleuge. Lækkert... Forresten så er jeg også blevet klippet. Der røg ca. 30cm af i længden, så det er bare lækkert...

søndag den 22. marts 2009

Snart ferie

Så er det vist ved at være tid igen til at skrive, så hvad er der lige sket siden sidst...?
I sidste weekend lavede Simon lys på IM's lederkonference hele weekenden, så jeg havde bare en weekend med lektier og afleveringer udover åbent hus for IMU fredag aften.
Simon er nu snart færdig på sit sidste skoleforløb. De afleverede rapport i torsdags og skal nu til to eksamener i næste uge. Simons gruppe har skrevet om servermiljø og speciale og firewall i deres rapport, og i morgen skal de så op at forsvare rapporten enkeltvis. På torsdag skal han så op i sin sidste eksamen, hvor han skal op i fejlfinding og overhøres. Fredag kan han så endelig kaldes svend. Der er sådan noget traktement ude på skolen på fredag, som jeg så tager ned til. Så må vi håbe, han består...
Jeg har fået overstået terminsprøver som den sidste større ting i år inden læseferie. De stod på matematik, kemi og engelsk, og de gik ganske fint. Nu er jeg så også begyndt at tælle alt ned til læseferie: 27 skoledage, 17 matematiktimer, 12 afleveringer osv., og så er jeg snart student. Det bliver vel nok dejligt.
I denne weekend har vi bare slappet af og nydt hinandens selskab. Jeg har været på arbejde i denne weekend, så Simon har bare passet mig lidt. Ellers så har Simon ferie i næste uge, og så regner han med at være heroppe noget af tiden. Det bliver lækkert nok, selvom jeg selvfølgelig stadig skal i skole og passe lektier. Men så kan han bage, gøre rent og lave mad :)

søndag den 22. februar 2009

Sund weekend

Fredag var der kongebal ude på gymnasiet. For mit vedkommende startede det allerede med fotografering og velkomst kl. 16.30 for derefter at fortsætte ud i middag og dans. Simon tog direkte fra arbejde til Aulum for at spise middag med far og Gitte, hvorefter de tog ud på gymnasiet for at se mig danse lanciers. Dansen gik ganske fint med de 300 elever. Faktisk blev der ikke lavet nogle større fejl, så det var ret godt klaret. Vi har lagt en lille video ind, så man kan se lidt af dansen.

Efter jeg havde danset, tog Simon og jeg hjem til lejligheden. Lørdag sov vi bare længe, slappede af og tog en morfar. Sidst på eftermiddagen tog vi op på friskolen i Aulum for at spille badminton. Det var nu dejligt at få rørt sig lidt og for mit vedkommende at få smæk i badminton igen :) Vi holdte en pause og fik aftensmad på Danmarksgade 9, hvorefter vi tog Bjarke og Berit med op på skolen igen og fik brugt lidt energi sammen med dem. Her i dag har vi ikke lavet det vilde. En afslapningsdag kan man vist godt kalde det. Ellers har jeg fået udfoldet mine kreative evner som frisør her i dag. Simon blev forsøgskaninen, og jeg synes da egentlig, det er blevet meget godt. Weekenden havde vi bestemt skulle være en sund weekend, men eftersom vi startede den med en milkshake på Mc Donald’s, så er det ikke lykkedes helt :)

tirsdag den 17. februar 2009

Vinterferien forsvandt...

Så er vinterferien ovre. Den første weekend i ferien gik med arbejde og Gittes fødselsdag. Vi var i Baboon City her i Herning hele flokken. Det var meget hyggeligt at være sammen med hele familien igen, og vi nød da også at slippe vort indre legebarn løs. Bagefter tog vi til Løsning. Simon havde ikke vinterferie, tværtimod skulle han arbejde mandag til lørdag. Det var så meningen, at jeg kunne lave en masse lektier og få skrevet en del på min AT-synopsis, men jeg lå halvsyg hele ferien, så det blev egentlig kun til en halv side max. Det ærger mig temmelig meget, at det snart nærmer sig tiden, hvor den skal afleveres. Så de næste 14 dage kommer til at stå på lettere intenst synopsisskrivning. Men ferien blev da også brugt til at hygge og slappe af med biograftur og andet godt. I søndags var vi i Århus for at fejre Maries fødselsdag. Det var en hyggelig dag, hvor vi startede med middag hos Marie og tog så senere om til Thomas og fik kaffe.
Jeg har meldt mig som bloddonor, så i går var jeg inde at blive tappet for første gang. Det var rigtig spændende at prøve, nok specielt fordi jeg overvejer en uddannelse som bioanalytiker. Nu har jeg så også fået min blodtype at vide - 0 rhesus d positiv - hvilket betyder, at mit blod er universalblod, så jeg kan give blod til alle, der er positiv af den ene eller anden blodtype.
Ellers står denne uge på AT og at øve Les Lanciers til kongebal på fredag. Det er lidt af et arbejde at få det til at passe sammen, når der er 300 elever, der skal danse, men det virker nu til at blive fint nok.

mandag den 2. februar 2009

Harry Potter weekend

Så har Bjarke og jeg haft vores Harry Potter weekend. Jeg havde lovet ham, at når han blev 11 år, skulle vi se dem alle sammen. Så han kom lørdag, og vi gik i gang med at se alle 5 film. Det var lidt hårdt at se så meget fjernsyn, men vi hyggede os med dyne, slik og hvad der ellers hører til. Vi var alle sammen lidt smadrede, da det var overstået.
Ellers så nærmer vi os heldigvis snart vinterferien. Det bliver nu meget rart at få en uge fri for mit vedkommende. Jeg skal kun arbejde i den første weekend. Simon har desværre ikke ferie i uge 7, så den har han til gode en anden gang.
Lige et par billeder af mit nye hår. Det er lidt anderledes, og jeg føler mig lidt som en puddelhund. Men det falder forhåbentlig lidt til, så det er klar til at kongebal.

tirsdag den 20. januar 2009

I gang igen...

Så er hverdagen startet igen, og puha hvor var det hårdt. Specielt for mig, fordi jeg ikke havde været i skole en hel måned pga. SRP og ferie. Simon derimod havde kun haft et par fridage i julen, så det var ikke den store omvæltning for ham.

Ellers er vi i gang med hverdagen igen. Min AT-eksamen begyndte i onsdags, så den næste måned kommer til at stå op AT-synopsisskrivning. Ikke at det er noget, jeg ligefrem lyster, men det skal jo overståes. Har heller ikke helt fundet ud af, hvad mit underordnende emne skal være endnu, men overvejer den industrielle revoultion eller Palæstinakonflikten. Det overordnede emne for eksamenen er "Rejser", og så må jeg ellers selv bestemme emne og fag inden for området.

I weekenden havde vi en ren afslapningsweekend. Jeg havde ligget lidt syg i sidste uge pga. en ret slem forkølelse, så i weekenden lavede vi ikke ret meget andet end at se film og hygge med dyne og varm kakao. Det var nu også skønt med en weekend uden noget som helst.

I den kommende weekend skal Simon lave lys til Green Light District (kristen heavy metal festival på DE). En hel weekend med høj musik og head-banging. Ellers nærmer han sig snart sit næste skoleforløb, hvor han skal lave sin svendeprøve. Det bliver spændende, selvom han har nogle måneder med arbejde bagefter og først er fuldt udlært til sommer.